Technik reklamy (kod zawodu 333907) przeprowadza analizy marketingowe, zajmuje się zbieraniem informacji na temat zleceniodawcy i jego oczekiwań, opracowuje informacje niezbędnych do realizacji zadań reklamowych, przygotowuje wnioski z programów badań rynkowych, pozyskuje klientów do współpracy z firmą, uczestniczy w rozmowach handlowych, prezentuje usługi reklamowe, uczestniczy w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych. Jest to zawód szerokoprofilowany, który łączy w sobie wiedzę ekonomiczną, plastyczną, psychologiczną, lingwistyczną oraz informatyczną.
Należy podkreślić, że rynek reklamy w Polsce znajduje się wciąż w fazie rozwoju. Wszystkie firmy na rynku, zainteresowane są zatrudnieniem specjalistów związanych organizacją reklamy.
Praca w reklamie jest pracą ciekawą, kreatywną oraz stwarzającą ciągle nowe wyzwania.
W zawodzie technik reklamy kształcimy w dwóch kwalifikacjach:
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Sylwetka absolwenta
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
przygotowania elementów strategii reklamowej,
przygotowania elementów kreacji reklamowej,
produkcji reklamy,
planowania kampanii reklamowej,
organizowania sprzedaży reklamowej,
realizowania kampanii reklamowej,
badania przekazu reklamowego.
Jeżeli masz predyspozycje organizatorskie, interesuje Cię reklama, chcesz wiedzieć jak planować kampanie reklamowe, masz głowę pełną pomysłów, wybierz technikum organizacji reklamy!
W naszej szkole zdobędziesz umiejętności:
- opracowywania ofert handlowych z zakresu sprzedaży usług reklamowych,
- tworzenia sloganów reklamowych, scenariuszy reklam radiowych i telewizyjnych, projektów graficznych reklam,
- organizowania produkcji dźwiękowych nagrań reklamowych,
- posługiwania się programami graficznymi (CorelDraw, Photoshop),
- posługiwania się urządzeniami cyfrowymi.
Zatrudnienie
Technik reklamy może być zatrudniony w agencjach reklamowych, działach marketingu, biurach ogłoszeń środków masowego przekazu, studiach graficznych lub studiach fotografii cyfrowej. Odnajdzie się również w branży handlowej.
Baza dydaktyczna i warunki kształcenia
Przedmioty zawodowe realizowane w ramach kształcenia zawodowego
Przedmioty w kształceniu teoretycznym:
Przedmioty organizowane w formie zajęć praktycznych:
35-959 Rzeszów
ul. Piłsudskiego 2